PolyJet Multi-Color Projektavimo Gairės

„PolyJet Multi-Color“ gamina spalvotus prototipus, modelius ir kitas dalis, taip pat ir su gradientais bei grafinėmis tekstūromis. Šiose projektavimo gairėse pateikiamos projektavimo instrukcijos konkretiems atvejams, įskaitant failų eksportavimo procedūras ir spalvų parinkimą daugiaspalvėms detalėms.

Įvairių spalvų „PolyJet“ dalims naudojami du failų formatai: STL arba VRML. Formato pasirinkimas priklauso nuo dalies spalvos ir permatomumo poreikio. Failų formatais detalėms unikaliai priskiriamos spalvos ir tekstūros.

Projekto ypatybė Specifikacijos
Modelio matmenys 490 x 390 x 200 mm (19.3 x 15.35 x 7.9 in)
Sluoksnio storis 27 mikronai (.00106 in)
Raiška X-ašis: 600 dpi; Y-ašis: 600 dpi; Z-ašis: 1800 dpi
Standartinis leidžiamas nuokrypis ±0.005 in arba ±0.001 in/in, taikoma didesnioji vertė

STL

„Shell-based format“ (STL) formatas naudojamas tada, kai spalvotame modelyje reikia panaudoti skaidrią medžiagą arba spalvotą iš dalies permatomą medžiagą, pavyzdžiui, medicininiams modeliams, kuriuose naudojama skaidri medžiaga, per kurią matoma vidinė anatomija, arba per skaidrų langelį matomas spalvotas vaizdas. Modelyje spalvos ir permatomumas yra nustatomi RGD kodu pagal „PolyJet“ spalvų vadovą.

Jeigu dalies modelis yra padalintas į sluoksnius (atskiros dalys sujungtos į vieną sąranką), projektuotojai gali pasirinkti kiekvieno sluoksnio spalvas ir permatomumo lygį. Tai nurodoma ir „PolyJet“ spalvų gairių RGB spalvos kodu ir (arba) languotu raštu, reiškiančiu permatomumą.

Jeigu sąranka gaminama kaip viena dalis, atskiros tos sąrankos dalys bus to paties spalvos kodo, tokios dalys pateikiamos kaip atskiri STL failai. Pavyzdžiui, kas nors gali suprojektuoti skaidrų kvadratą su geltonomis raidėmis ant paviršiaus – įmonės logotipą arba pavadinimą. Raidės yra nesujungtos viena su kita, tačiau, kadangi jos yra vienos sąrankos dalis, laikosi ant to paties skaidraus kvadrato, todėl visos raidės bus įrašytos viename STL faile. Dizaineris sutaupys daug laiko, kadangi nereikės priskirti atskirų spalvos kodų.

Dirbant su STL formatu, projektuotojams rekomenduojamas loginis įrankis, naudojant trečiųjų šalių STL programinę manipuliavimo įrangą. Įrankiu įterpiami arba panaikinami tarpai tarp objektų, arba objektai perdengiami. Jeigu loginis metodas nenaudojamas, gali būti, kad „PolyJet“ technologija persidengiančioms dalims priskirs atsitiktinę spalvą, o erdvėje tarp sienelių esančiose srityse gali susidaryti atramos, apdorojimo metu galinčios atsiskirti.

Mūsų projektų inžinieriai papildys STL failų pavadinimus, nurodydami priskirtą spalvos kodą. Klientai gali pateikti dokumentą, kuriame būtų nurodyta, koks spalvos kodas skirtas kiekvienam sąrankos STL failui, arba gali pažymėti kiekvieną sąrankos STL failą spalvos RGD kodu.

VRML

„Virtual Reality Modeling Language“ (VRML) formatas idealiai tinka neskaidrioms spalvotoms detalėms arba grafinės tekstūros dalims. VRML (.wrl) yra standartinis failo formatas, skirtas interaktyviai 3D grafinei informacijai, palaikantis galimybę modeliui pritaikyti tekstūrą. Šiame formate negalima naudoti „VeroClear“ medžiagos arba permatomų spalvų.

Darbas su keliomis spalvomis yra daug paprastesnis naudojant VRML failus. Priklausomai nuo nudažymo būdo, spalva gali būti nurodyta pačiame VRML faile arba prie VRML failo gali būti pridedamas vienas arba keli tekstūros failai (.bmp, .jpg, .tiff, .png). Šį procesą galima panaudoti gaminant FEA detales, kuriose spalvomis nurodoma temperatūra arba įtempimas, arba gaminant prototipus su sudėtinga grafine informacija ant produkto, pavyzdžiui, įvairiaspalvius šampūno buteliukus su logotipais arba prekės ženklais ir t. t.

VRML formate kiekvienam geometrinio modelio paviršiui ar kiekvienam atskiram trikampiui galima priskirti spalvą arba panaudoti grafinį tekstūros failą.

3D spausdinimas - VRML paviršiaus spalva

Paviršiaus spalva – kiekvienam paviršiui (trikampiui) priskiriama spalvos vertė.

3D spausdinimas - VRML viršūnės spalva

Viršūnės spalva – kiekvienai trikampio viršūnei (taškui) priskiriama spalvos vertė.

Objekto, Tinklo arba Sluoksnio Spalva

CAD programoje projektuojant modelį, kiekvienai daliai priskiriama vientisa spalva (paprastai vadinama difuzine spalva arba medžiagos spalva).

Vieno Paviršiaus Spalvų Skaičius

Kvadratinį paviršių sudaro du trikampiai. Projektuotojas gali nudažyti visą paviršių viena spalva arba atskirus trikampius nudažyti dviem skirtingomis spalvomis. Paviršių gali sudaryti nuo vieno tinklo trikampio iki tiek daugiakampių, kiek tik reikia.

Kiekvienos Viršūnės Spalvų Kiekis

Kiekvieno trikampio kiekviena viršūnė turi spalvinę vertę, ta spalva yra interpoliuojama tinkle. Spalvos kokybė yra susijusi su modelio raiška. Projektuojant spalvotą modelį (be tekstūrų) ir įrašant kiekvieno objekto, paviršiaus arba viršūnės spalvinę informaciją, visi duomenys apie spalvas yra įrašomi į .wrl failą.

Spalva Pagal Tekstūros arba UV Atvaizdį

Tekstūros atvaizdis, dar vadinamas UV atvaizdžiu, yra procesas, kurio metu paveikslas arba piešinys pridedamas prie 3D geometrijos. Spalvinė informacija yra įrašoma dvimačiame paveikslo faile, kuris susiejamas su tinklo koordinatėmis. Tokio tipo faile galima pateikti pačią išsamiausią spalvinę informaciją.

Projektuotojai gali naudoti specializuotą trečiųjų šalių programinę įrangą ir su ja „išvynioti“ trimačio modelio tinklą dvimatėje erdvėje. Naudodamiesi šiomis programomis projektuotojai gali pridėti spalvų ir detalių iš paveikslų, kurie vėliau bus užlankstyti atgal ant modelio. Su bet kokia programine įranga ant modelio uždedant tekstūrą, sugeneruojamas failas su tekstūra. Modelio geometrinė informacija yra įvyniojama į tekstūrą atliekant procesą, vadinamą UV atvaizdžiu (UV mapping). Tam, kad spaudinio raiška būtų gera, paveikslo failas turi būti 600 DPI, o UV atvaizdžio dydis turi atitikti modelio dydį.

PolyJet Projektavimo Gairės - VRML-architektūrinis-modelis

Architektūrinio modelio CAD paveikslas

3D spausdinimas - VRML architektūrinis modelis su akmens tekstūromis

Architektūrinis modelis su uždėtomis akmens ir medienos grafinėmis tekstūromis

3D spausdinimas - VRML architektūrinis modelis su gipso tekstūromis

Architektūrinis modelis su uždėtomis gipso ir medienos grafinėmis tekstūromis

Pastaba

Dirbant su VRML geometriniais modeliais, iš kurių sudaryta galutinė detalė, atskiros dalys gali persidengti. Tokiu atveju gali matytis spalvoti paviršiai, kurie yra 2 mm arba mažesniu atstumu nuo išorinio paviršiaus. Geriausia praktika yra sujungti atskiras dalis, kad būtų pašalinta bet kokia vidinė geometrija.

Ar Jau Pasiruošę Imtis Darbo?

Paprasčiausias būdas savo projektui gauti kainos pasiūlymą – pasinaudoti mūsų nesudėtingu kainos paklausimo įrankiu.

Gauti Pasiūlymą

Copyright © 2018 ACATIA. Visos teisės saugomos. | Naudojimo Sąlygos ir Privatumo Politika